Καφές: Πώς να κάνετε την καθημερινή σας συνήθεια πιο υγιεινή

0
41

Για πολλούς ανθρώπους ο καφές είναι μια καθημερινή και αγαπημένη συνήθεια. Αν και κάνει καλό στην υγεία σας, δυστυχώς αν το παρακάνετε με την καθημερινή ποσότητα καφέ που καταναλώνετε, τότε μπορεί να προκαλέσετε αρνητικά αποτελέσματα.

Δείτε μερικές συμβουλές για να απολαμβάνετε τον καφέ σας με πιο υγιεινό τρόπο!

1. Μην καταναλώνετε καφεΐνη μετά τις 14:00

Η καφεΐνη είναι ένα διεγερτικό, που μας δίνει ενέργεια και μας βοηθάει να παραμείνουμε ξύπνιοι όταν νιώθουμε κούραση. Αυτός είναι ένας από τους βασικότερους λόγους που απολαμβάνουμε τόσο τον καφέ. Αλλά η κατανάλωση καφέ μετά το μεσημέρι, μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας, και ως γνωστόν ο κακός ύπνος μπορεί να προκαλέσει πολλά αλυσιδωτά προβλήματα!

Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να αποφεύγετε τον καφέ προς το τέλος της ημέρας. Εάν όμως θέλετε ή “πρέπει”, τότε προτιμήστε ένα ρόφημα χωρίς καφεΐνη.

2. Μην βάζετε πολλή ζάχαρη στον καφέ σας

Πολλοί άνθρωποι προτιμούν να πίνουν τον καφέ τους γλυκό. Βάζοντας, όμως, μεγάλη ποσότητα ζάχαρης στον καφέ σας, τον μετατρέπετε σε κάτι εντελώς ακατάλληλο για κατανάλωση. Η ζάχαρη, κυρίως λόγω της υψηλής ποσότητας φρουκτόζης, μπορεί να συμβάλλει αρνητικά σε πολλά σοβαρά θέματα υγείας, όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης.

Εάν δεν μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή σας χωρίς γλυκαντικό στον καφέ σας, τότε επιλέξτε να χρησιμοποιήσετε στέβια.

3. Μην χρησιμοποιείτε τεχνητές γλυκαντικές ουσίες

Το να βάζετε τεχνητές γλυκαντικές ουσίες στον καφέ σας αντί για ζάχαρη ίσως να φαίνεται σαν μια καλή ιδέα, δεδομένου ότι έχουν λίγες θερμίδες. Δυστυχώς όμως τα επιστημονικά στοιχεία δεν συμφωνούν με αυτό.

Πολλές μελέτες έχουν συνδέσει τις τεχνητές γλυκαντικές ουσίες με διάφορα προβλήματα υγείας. Για το λόγο αυτό, καλύτερα να αποφεύγετε την χρήση τους στον καφέ σας.

Και πάλι, η στέβια είναι μια φυσική εναλλακτική λύση, αλλά το καλύτερο είναι να προσπαθήσετε να πίνετε τον καφέ σας σκέτο. Δώστε στον εαυτό σας λίγο χρόνο για να συνηθίσει την πικρή γεύση και μόλις το καταφέρετε, θα έχετε σίγουρα οφέλη!

4. Επιλέξτε καλής ποιότητας καφέ, κατά προτίμηση βιολογικής καλλιέργειας

Ακριβώς όπως συμβαίνει με όλες τις τροφές, η ποιότητα ενός προϊόντος μπορεί να ποικίλει σε μεγάλο βαθμό ανάλογα με τη μέθοδο επεξεργασίας και το πώς καλλιεργήθηκε ή αναπτύχθηκε.

Οι κόκκοι καφέ τείνουν να ψεκάζονται σε μεγάλο βαθμό με φυτοφάρμακα, ζιζανιοκτόνα και διάφορες τοξίνες, που δεν θα έπρεπε να καταναλώνονται από τον άνθρωπο. Όποτε είναι δυνατόν, λοιπόν, προτιμήστε καφέ βιολογικής καλλιέργειας!

5. Βάλτε λίγη κανέλα στον καφέ σας

Η κανέλα είναι ένα νόστιμο μπαχαρικό που ταιριάζει ιδιαίτερα με την γεύση του καφέ. Μελέτες δείχνουν ότι η κανέλα μπορεί να μειώσει το επίπεδο γλυκόζης στο αίμα, την χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια σε διαβητικούς!

6. Αποφύγετε το χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γάλα

Αν θέλετε γάλα στον καφέ σας, η καλύτερη επιλογή είναι αγελαδινό γάλα με πλήρη λιπαρά. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο παχυσαρκίας.

7. Προσθέστε λίγο κακάο στον καφέ σας

Το κακάο είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά και συνδέεται με πολλά οφέλη για την υγεία, όπως τον μειωμένο κίνδυνο καρδιακής νόσου. Αν θέλετε να δώσετε λίγη έξτρα γεύση στον καφέ σας, δοκιμάστε να προσθέσετε μια μικρή δόση από βιολογικής καλλιέργειας άγλυκο κακάο.

8. Προτιμήστε τον καφέ απόσταξης και ετοιμάστε τον χρησιμοποιώντας ένα χάρτινο φίλτρο

Ο καφές που προμηθεύεστε μπορεί να περιέχει επιβλαβείς ουσίες, γνωστές ως διτερπένια, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Για να αποφύγετε αυτές τις ουσίες, μπορείτε απλά να χρησιμοποιείτε ένα χάρτινο φίλτρο στην ετοιμασία του καφέ σας.

Ο φρέσκος καφές απόσταξης με χάρτινο φίλτρο αφαιρεί αποτελεσματικά όλες τις επιβλαβείς ουσίες, αλλά αφήνει την καφεΐνη και τις ευεργετικές αντιοξειδωτικές ουσίες να φτάσουν στο φλιτζάνι σας.