Το Airbus A380 είναι ένα θαύμα της μηχανικής. Ο σχεδιασμός του, που αποτελείται από δυο επίπεδα και ένα ευρύ σώμα, μπορεί να φιλοξενήσει έως και 600 επιβάτες στον αέρα την ίδια στιγμή, ενώ χωρίς την πρώτη θέση ο αριθμός αυτός φτάνει τους 800. Ωστόσο, αν και το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος του κόσμου είναι άκρως εντυπωσιακό, είναι σαφές ότι σχεδιάστηκε βάσει μιας παρωχημένης αντίληψης για τα αεροπορικά ταξίδια. Το μέλλον στρέφεται σε όλο και μικρότερα μεγέθη.
Όπως εξηγούν οι Wendover Productions στο βίντεό τους για την οικονομία στα αεροπορικά ταξίδια, το γιγαντιαίο A380 δημιουργήθηκε με τη φιλοσοφία του αεροσκάφους που ενώνει κόμβους αεροδρομίων, σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες συνδέουν μικρότερα αεροδρόμια με μεγαλύτερους κόμβους, από τους οποίους αναχωρούν πτήσεις με υψηλή ζήτηση. Η σκέψη αυτή αρχικά είχε ως στόχο τον περιορισμό του κόστους, αλλά στην πραγματικότητα, η χρήση μεγαλύτερων αεροσκαφών που πετούν λιγότερο περιορίζει κάποιες λίγες κατηγορίες εξόδων και παράλληλα αυξάνει όλες τις υπόλοιπες.
Τη λύση στο πρόβλημα αυτό φέρνει ο σχεδιασμός των νέων αεροσκαφών, όπως των Boeing 787 και 737 MAX, τα οποία είναι μικρότερα σε μέγεθος, αλλά πιο αποδοτικά και διαθέτουν σχετικά μεγάλη αυτονομία. Αυτό τους επιτρέπει να εξυπηρετούν μακρινά και χαμηλής ζήτησης δρομολόγια απευθείας και οικονομικά, με το να εκμεταλλεύονται τα χαμηλά ναύλα που προσφέρουν μικρότερα αεροδρόμια.
Δεδομένου λοιπόν ότι η ζήτηση του A380 παρουσιάζει πτωτική τάση, ενώ αυτή των μικρότερων και πιο αποδοτικών αεροσκαφών σαν το 787 είναι ιδιαίτερα υψηλή, μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο μέσω της λειτουργίας των αεροδρομίων αρχίζει να αλλάζει. Και αλλάζει προς το καλύτερο.