Οι ένδοξες μέρες των αεροσκαφών Jumbo φτάνουν στο τέλος τους

0
245

Για περισσότερα από 40 χρόνια, τα jumbo αεροσκάφη με το ευρύ σώμα εξουσίαζαν τους ουρανούς. όμως, με τις αλλαγές στους κανονισμούς της αεροπλοϊας και στη στρατηγική της αεροπορικής βιομηχανίας, οι μέρες των τεράστιων αεροσκαφών αρχίζουν να είναι παρελθόν.

Από την δημιουργία του το 1969, το Boeing 747 έχει μεταμορφώσει τον τρόπο που οι άνθρωποι ταξιδεύουν. Με την ικανότητά του να μεταφέρει 500 επιβάτες για 6.000 μίλια, το jumbo αεροσκάφος επέτρεψε στις αεροπορικές εταιρείες να προσεγγίσουν νέους προορισμούς, επιτυγχάνοντας παράλληλα την επίτευξη κέρδους με τη μείωση του κόστους λειτουργίας ανά θέση.

Με το πέρασμα των ετών, το μεγάλο Boeing πλαισιώθηκε στην κατηγορία των ευρέως σώματος αεροσκαφών από δημιουργίες των McDonnell Douglas, Lockheed και Airbus. Το 2005 η Airbus εισήγαγε το διώροφο A380-800 – ίσως τον πιο αξιόλογο αντίπαλο των Boeing jumbo που έχει υπάρξει ποτέ.

Ωστόσο, πλέον οι Boeing και Airbus δυσκολεύονται να βρουν καινούριους αγοραστές και για τα δύο αεροσκάφη. Το κόστος της αγοράς ενός τόσο μεγάλου αεροσκάφους σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι ενεργειακά κοστοβόρα, τα καθιστά μη πρακτική επιλογή.

Η ζήτηση των μεγάλων jet έχει επίσης μειωθεί καθώς οι κανονισμοί της αεροπλοϊας άλλαξαν. Οι αεροπορικές εταιρείες απομακρύνθηκαν από το μοντέλο της λειτουργίας που συνδέει μικρότερα αεροδρόμια με μεγαλύτερους κόμβους, από τους οποίους αναχωρούν πτήσεις με υψηλή ζήτηση και, καθώς η τεχνολογία των jet κινητήρων έχει βελτιωθεί, είναι περισσότερο ασφαλές για τα αεροσκάφη να πετούν σε μακρινές αποστάσεις με δύο μόνο μηχανές.

Τα τελευταία οχτώ χρόνια, η Boeing έχει πουλήσει μόνο 45 jumbo, η πλειοψηφία των οποίων θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά μεγάλων φορτίων, ενώ νωρίτερα αυτόν τον χρόνο η Boeing ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει την παραγωγή του 747 σε μόλις ένα το μήνα. Η Airbus παράλληλα δεν έχει εξασφαλίσει κάποια παραγγελία διώροφου jet αεροσκάφους από τότε που πούλησε ορισμένα στην Emirates δύο χρόνια πριν.

Οι μεγάλων αποστάσεων και υπερωκεάνιες πτήσεις εξυπηρετούνταν παραδοσιακά αποκλειστικά από τα 747 και τα αντίστοιχα jumbo των 3 ή 4 μηχανών καθώς, όταν πρόκειται για τον αριθμό των μηχανών ενός αεροσκάφους, πιστεύεται ότι η ασφάλεια βρίσκεται στους αριθμούς.

Δες εδώ το ένδοξο παρελθόν των jumbo jet:

To Boeing 747 πέταξε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 1969.

the-boeing-747-first-flew-in-february-1969

Το μεγάλο jet και το εργοστάσιο στη Washington στο οποίο κατασκευαζόταν, σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε σε μόλις 16 μήνες από μία ομάδα 50.000 υπαλλήλων της Boeing.

the-big-jet-and-the-everett-washington-factory-in-which-it-was-built-were-designed-and-constructed-in-just-16-months-by-a-team-of-50000-boeing-employees

To 747 ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για τη Boeing. Η κυρίαρχη σκέψη εκείνη την περίοδο ήταν ότι ο κόσμος προσανατολιζόταν προς τα υπερηχητικά ταξίδια.

the-747-was-a-major-gamble-for-boeing-the-prevailing-thinking-at-the-time-was-that-the-world-was-heading-toward-supersonic-travel

Η Boeing στοιχημάτιζε ότι οι άνθρωποι θα ήθελαν να ταξιδεύουν με άνεση και παράλληλα, λιγότερα χρήματα.

boeing-bet-that-people-wanted-to-travel-in-comfort-for-less-money

Σύμφωνα με τη Boeing, το 747 μπορούσε να μεταφέρει 3.400 αποσκευές και να τις ξεφορτώσει σε μόλις 7 λεπτά.

according-to-boeing-the-747-could-carry-3400-pieces-of-luggage-and-could-be-unloaded-in-just-seven-minutes

Μία δεκαετία αργότερα, η Boeing αναβάθμισε το 747 ξανά με νεότερους κινητήρες και μεγαλύτερο δεύτερο όροφο. Αυτή η εκδοχή ονομάστηκε 747-300.

a-decade-later-boeing-updated-the-747-again-with-newer-engines-and-an-enlarged-second-deck-this-version-was-called-the-300

Το 2011, η Boeing εισήγαγε την τελευταία έκδοση των jumbo jet, που ονομάζεται 747-8 και είναι το μακρύτερο αεροσκάφος που φτιάχτηκε ποτέ.

in-2011-boeing-launched-the-latest-version-of-the-jumbo-jet-called-the-747-8-at-250-feet-long-its-the-longest-airliner-ever-built