Apivita: Οι υπερπτήσεις μιας διαφορετικής μέλισσας

Έχει έντονη παρουσία σε περισσότερα από 4000 φαρμακεία. Τα προϊόντα της εξαπλώνονται σε 15 χώρες και στις 4 ηπείρους (Αμερική, Ιαπωνία, Χογκ Κογκ, Ισπανία, Ολλανδία , Βέλγιο κτλ) και μέχρι το 2017 αναμένεται να έχει εξαπλωθεί σε ακόμα 7 χώρες. Απασχολεί 400 άτομα διεθνώς, 217 εκ των οποίων είναι Έλληνες.
Ο λόγος για το φαινόμενο Apivita, μια ελληνική εταιρία φυτικών καλλυντικών που σε περίοδο κρίσης καταφέρνει να αυξάνει τα έσοδα της κάθε χρόνο και να κάνει πράξη αυτό που λέμε think local, act global (σκέψου τοπικά, δράσε παγκόσμια).

Η ζωή της μέλισσας

Το όνομα Apivita είναι σύνθετο και προέρχεται από τις λατινικές λέξεις Apis και Vita που σημαίνουν μέλισσα και ζωή αντίστοιχα. Η ζωή της μέλισσας αντανακλά και το σύνολο της φιλοσοφίας της εταιρείας. Η μέλισσα είναι ένα από τα πιο παραγωγικά έμβια όντα που υπάρχουν, παράγοντας καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής της ποιοτικό και μοναδικό έργο.
Με τον ίδιο τρόπο η apivita αρχής γενομένης από το 1979 συνεχίζει να δημιουργεί αδιάκοπα έργο ως άλλος ζωντανός οργανισμός. Το έργο της απιβίτα έχει μοναδική αξία για το περιβάλλον, για την κοινωνία και για την οικονομία.

Το λογότυπο της εταιρείας είναι εμπνευσμένο από ένα σπάνιο μινωικό κόσμημα του 16ου αιώνα πχ: τις μέλισσες των Μαλίων στην Κρήτη, που ενωμένες μαζί με έναν απόλυτα συμμετρικό τρόπο, συμβολίζουν την αρμονία και την γονιμότητα. Η ίδια η χλωρίδα της Κρήτης αποτελεί έναν σπάνιο θησαυρό της φύσης ανάμεσα στα ευρωπαϊκά οικοσυστήματα.
Οι 2 μέλισσες του λογότυπου περιβάλλονται από την λύρα του θεού Απόλλωνα (θεός του φωτός) που συμβολίζει την διαρκή εξέλιξη και ανάπτυξη καθώς και την αφοσίωση σε έναν ευγενή σκοπό.

το λογοτυπο της απιβιτα

Πηγές έμπνευσης για την εταιρία

1. Τα ανεκτίμητα προϊόντα της μέλισσας: η πρόπολη (ένα πανίσχυρο φυσικό αντισηπτικό), το μέλι, ο βασιλικός πολτός, το κερί και η γύρη των μελισσών. Οι μέλισσες είναι εξαιρετικά σημαντικές για την ίδια την ύπαρξη της ζωής γιατί γονιμοποιούν τα φυτά και εξασφαλίζουν έτσι τον πολλαπλασιασμό και την επιβίωση όλων των φυτικών ειδών στη γη. Η κοινωνία των μελισσών χαρακτηρίζεται από αρμονία, ισορροπία και σταθερή δομή. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά έχουμε την τύχη να γίνουμε μάρτυρες ενός περίπλοκου και αξιοθαύμαστου εργαστηρίου της φύσης, του μελισσιού. Το μελίσσι αποτελεί κορυφαίο συλλογικό-δημιουργικό πρότυπο, απόλυτα διδακτικό για εμάς τους ανθρώπους και τις μεταξύ μας σχέσεις.

2. Η ελληνική χλωρίδα, η πλουσιότερη ίσως της Ευρώπης: 5500 είδη φυτών που λόγω εξαιρετικής ηλιοφάνειας και χαμηλών επιπέδων βιομηχανικής ρύπανσης μπορούν να μας εφοδιάσουν με φυσικά εκχυλίσματα ιδιαίτερα δραστικά.

3. Η ολιστική αντιμετώπιση της υγείας και ομορφιάς από τον Ιπποκράτη: Ο Ιπποκράτης δεν επιχειρούσε να θεραπεύσει τα συμπτώματα αλλά να αντιμετωπίσει την ασθένεια συνολικά (στο μυαλό και την ψυχή πέραν του σώματος).
Οι βασικές διδασκαλικές αρχές του ήταν κάλιον του θεραπεύειν το προλαμβάνειν και ηγεμονικότερον απάντων φύσις.

η διδασκαλια του Ιπποκρατη

Φιλοσοφία και αξίες της Apivita

Η φιλοσοφία της Apivita είναι ευθέως συνδεδεμένη με την ελληνική φύση και τον άνθρωπο καθώς και με έναν πιο οικολογικό τρόπο σκέψης που εξασφαλίζει ποιότητα ζωής και αειφόρο ανάπτυξη.
Η προσέγγιση της υγείας και της ομορφιάς γίνεται με έναν φυσικό, αποτελεσματικό και ολιστικό τρόπο, μέσω της διάδοσης της γνώσης και της αγάπης για τα μελισσοκομικά προϊόντα και τα ελληνικά βότανα.

Ο σεβασμός στο παντοδύναμο περιβάλλον είναι πρωταρχικής σημασίας: από αυτό εξαρτόμαστε και μέσα σε αυτό δραστηριοποιούμαστε. Με τον όρο περιβάλλον δεν εννοείται μόνο το φυσικό αλλά και το πολιτιστικό.

Η πίστη στον άνθρωπο και η συνεχής μάθηση είναι θεμελιώδεις λίθοι αξιών. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην ενσυναίσθηση (συναισθηματική νοημοσύνη) και στο αρχαιοελληνικό κάλος (εξωτερική ομορφιά που συνδυάζεται από εσωτερικό πλούτο).

Το πάθος και όραμα της Απιβίτα περικλείει κοινωνικές, οικολογικές, ανθρωπιστικές και πολιτιστικές πτυχές καθώς και το αίσθημα της ευθύνης.

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη (αναστύλωση φαρμακείου Αγίου όρους, χορήγηση πανεπιστημιακού μεταπτυχιακού προγράμματος για φαρμακοποιούς κτλ)και ο σεβασμός στο περιβάλλον βρίσκεται στον πυρήνα δράσεων της Apivita και τα προϊόντα της Apivita φαίνεται να πιστοποιούν κάτι τέτοιο. Χρησιμοποιεί φυσικές, ανανεώσιμες και βιοδιασπάσιμες πρώτες ύλες και ανακυκλώσιμες ή ανακυκλωμένες συσκευασίες για τα προϊόντα της.
Με την ανάπτυξη των δικών της βιολογικών καλλιεργειών (150 στρέμματα καλλιέργειας φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών το 2010, Ιπποκράτειος βοτανικός κήπος στην Κω, πρότυπο πράσινο εργοστάσιο στο Μαρκόπουλο Αττικής κτλ) και την συνεργασία με μελισσοτρόφους και καλλιεργητές πανελλαδικά, δείχνει έμπρακτα και την ευθύνη της στην οικονομία.

ο κηπος του ιπποκρατη στην Κω

(Ιπποκράτειος Βοτανικός Κήπος)

εργοστασιο της εταιριας απιβιτα στο μαρκοπουλο

(Εργοστάσιο Apivita Στο Μαρκόπουλο)

Διεθνείς διακρίσεις

Η Απιβίτα σήμερα κατέχει ηγετική θέση σε πολλές κατηγορίες προϊόντων (περιποίηση μαλλιών, προσώπου, χειλιών κτλ). Ένα από τα μεγαλύτερα κλαδικά περιοδικά στον χώρο των καλλυντικών, το Global Cosmetics Industry κατέταξε την Apivita ως μια από τις 13 πρωτοπόρες εταιρίες που ηγούνται τα τελευταία 30 χρόνια στην κατηγορία της φυσικής ομορφιάς, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αποτελεί μια από τις 3 ελληνικές εταιρίες που η καινοτομική τους δράση αναγνωρίστηκε από την ένωση Ελλήνων βιομηχάνων και τον Bill Gates (πρώην πρόεδρος Microsoft), τον Ιανουάριο του 2008. Έχει λάβει συνολικά 20 διεθνείς διακρίσεις (European Design,Evge,Prix de beaute,Ermis awards,New York festival,London International Advertising Awards etc) καινοτομίας στο εξωτερικό για διάφορες σειρές προϊόντων της.

Bill Gates congratulating Apivita company

 

Πηγή:https://www.facebook.com/apivita/videos/10150108227374510/