Κινόα: Τι είναι και πώς μπορούμε να τη μαγειρέψουμε;

0
108

 

Η αύξηση της κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων έχει φέρει στο προσκήνιο προϊόντα τα οποία τα ακούμε συχνά αλλά δε ξέρουμε τι είναι και το πώς μπορούμε να τα μαγειρέψουμε. Ας μάθουμε λοιπόν για την κινόα!

Μοιάζει με δημητριακό, αλλά δεν κατηγοριοποιείται σε αυτά (για βιομηχανικούς λόγους). Πρόκειται για τον μικροσκοπικό αποξηραμένο καρπό του φυτού της Κινόα ο οποίος έχει περισσότερες πρωτεΐνες και από το σιτάρι, Ω3 λιπαρά, κάλιο, σίδηρο, αμινοξέα και πληθώρα άλλων ευεργετικών χαρακτηριστικών.

Είναι εύπεπτη τροφή και επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι βοηθάει στην αιμάτωση του εγκεφάλου, στη συγκέντρωση και την πνευματική απόδοση. Βοηθάει στην καρδιά, τις ημικρανίες και είναι επίσης αντιοξειδωτική. Χρησιμοποιείται ευρέως στις συνταγές μαγειρικής και είναι εύπεπτη. Είναι ιδανικό για όσους έχουν δυσανεξία στην γλουτένη και ανήκει στην κατηγορία των μακροβιοτικών τροφών.

kinoa

Χαίρει υψηλής εκτίμησης για την δια-θρεπτική του αξία και τα Ηνωμένα Έθνη, έχουν κατατάξει την κινόα σαν υπερτροφή για την υψηλή του περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (13%). Σε αντίθεση με το ρύζι ή το σιτάρι, που είναι χαμηλά σε λυσίνη, η κινόα περιέχει ισορροπημένη περιεκτικότητα σε ουσιώδη αμινοξέα για τους ανθρώπους, κάνοντας το ασυνήθιστα πλήρης είδος διατροφής. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται λιγότερη πρωτεΐνη Κινόα από πρωτεΐνη σιταριού για τις ανάγκες μας.

Μολονότι στην πράξη είναι ένας σπόρος, η Κινόα θεωρείται πλήρες δημητριακό και μια καλή πηγή φυτικών ινών.

Η Κινόα επιπλέον περιέχει Ωμέγα 3 λιπαρά, τα οποία ωφελούν την καρδιά. Επίσης είναι καλή πηγή φωσφόρου και έχει πολύ μαγνήσιο και σίδηρο.

Πώς μαγειρεύεται η Κινόα;

Αυτός ο μικρός σπόρος με μπεζ χρώμα και σχήμα μικρής πέρλας μετά το βράσιμο μοιάζει με σπειροειδή μικρό δαχτύλιο. Η κινόα είναι πολύ πλούσιο σε πρωτεΐνες, μαγνήσιο και φώσφορο.

kinoa salad

Για να μαγειρέψεις κινόα χρειάζεται πρώτα να την ξεπλύνεις ελαφρά (όπως το ρύζι). Για να βράσεις ένα φλιτζάνι κινόα χρειάζεσαι 2 φλιτζάνια νερό και από αυτό θα σου προκύψουν 3 ½ φλιτζάνια έτοιμο κινόα. Βάλε το νερό στη φωτιά και μόλις πάρει βράση ρίξε την κινόα. Σκέπασέ την, χαμήλωσε τη φωτιά στο μισό και θα είναι έτοιμο σε 15 λεπτά.